HYVINVOINNIN VUOSI 2019?

January 04, 2019

Rakastan listojen tekemistä ja uuden suunnittelua ja nyt äitiyslomalla tuntuu, että inspiroidun koko ajan tekemään ja suunnittelemaan päässäni uutta. Nytkin on 5 eri ideaa opiskelujen ja töiden suhteen, joten odotan innolla milloin saan nämäkin loksahtamaan kohdalleen. Tämä on aiheuttanut pienen vyöryn puhelimeni muistiinpanoissa, mutta onpahan kaikki ainakin ylhäällä. 

Tämä vuosi 2019 on monella tavalla aivan erilainen kuin aiemmin ja on tavallaan tosi hankalaa miettiä mitä kaikkea se tuo tullessaan. Päävastuu kodista ja lapsista on tänä vuonna minulla, mutta se ei kuitenkaan poissulje sitä, ettenkö voisi kehittää itseäni tai tehdä ja kokeilla uusia juttuja. On hyvin todennäköistä, että olen vuoden loppuun asti kotona, mutta tämäkin suunnitelma saattaa vaihtua vielä moneen kertaan. Ideana olisi kuitenkin pitää vauva kotona 2-vuotiaaksi asti, joka on ollut mielestäni paras ikä päivähoidon aloittamiselle. Etenkin nyt kun tiedän ja tunnen sen, että tämä vauva on se VIIMEINEN vauva.


Tämän vuoden teema on hyvinvoinnin vuosi. Haluan vielä vuoden lopussakin olla tervejärkinen ja jaksava äiti, joten sen eteen on tehtävä töitä. Olen joskus tehnyt sen virheen, etten ottanut äitiyslomalla ollenkaan omaa aikaa, enkä panostanut siihen omaan jaksamiseen ja hyvinvointiin. Suklaalevy auttoi jaksamaan iltaan asti ja arki oli todella puuduttavaa. Kun sain tietää tästä vauvasta päätin heti, etten toista itseäni, vaan otan sitä omaa aikaa, vaikkei siltä tuntuisikaan. Käyn lenkillä, kuntosalilla, kaupungilla, kauneushoitolassa - ihan mitä vaan, kunhan poistun välillä kotoa. Ei vauva siitä mene rikki, jos hänellä on tunti tai kaksi päivässä joku toinen aikuinen hänen kanssaan kuin minä. Hänen isänsä on hänen kanssaan oikein mielellään.

Tänä vuonna aion:

1.  Syödä taas askeleen enemmän terveellisemmin ja huomattavasti vähemmän herkkuja.
Tammikuu on herkuton ja todennäköisesti sen jälkeen herkkupäivä vaan lauantaisin niin kuin viime vuonnakin. Olen varma, että miehen työmatkojen aikana tekee mieli hirveästi herkkuja, mutta en anna periksi!

2. Opiskella sekä valokuvaamista, että myös viedä korkeakouluopintoja eteenpäin.

3. Ottaa enemmän aikaa kirjojen lukemiselle tai niiden kuuntelemiselle.

4. Rajaan ruutuajan entistä tarkemmin.

5. Matkustaa ainakin kerran pois suomesta.

6. Urheilla enemmän. Mulla on myös tavoitteena pudottaa -12 kg painoa tämän vuoden aikana. Eli yksi kilo / kuukausi? Nyt viimeisen kuukauden olen käynyt 3-4 kertaa viikossa salilla. Minulla on hyvä motivaattori; laitan 5 euroa säästöön jokaisesta vähintään tunnin kestävästä vaunulenkistä ja jokaisesta kunnollisesta salitreenistä laitan 7 euroa. Näin voin sitten hyvillä mielin säästää esimerkiksi jotain design haavetta tai ostaa sitten treenivaatteita tai mitä sitten ikinä haluankin. Kunhan jään hoitovapaalle tuo summa pienenee, mutta nyt alkuun se on tosi hyvä tsemppari! Mulla on kyllä mieletön tuki mun aviomiehestä, joka tsemppaa huonoinakin päivinä lähtemään salille.

7. Enemmän retkiä ja laatuaikaa perheen kanssa. Enemmän yksilöllistä huomiota lapsille.

kuva pixabay
8. Päästä useammin treffeille miehen kanssa. Edes 6 kertaa vuodessa?

9. Sijoittaa enemmän kotimaisiin tuotteisiin ja tukea pienyrityksiä.

10. Nähdä enemmän ystäviä.


Oletko asettanut tavoitteita tai lupauksia vuodelle 2019?

No comments:

Post a Comment

Kiitos viestistäsi <3

CopyRight © 2019 EMMI / MUSTAVALKOISTA