Lisää potkua treeniin pt:n avulla - tehokas ylävartalotreeni

October 25, 2019

Postaus on toteutettu kaupallisessa yhteistyössä Kuntokeskus Liikun ja Indieplacen kanssa


Olen ollut nyt kaksi kuukautta "Liikkulainen" ja voin edelleenkin kehua tätä kuntosalia yhtä paljon, kuin aiemmin. Aivan huikean hyvä sali treenaamiseen ja sinne on aina kiva mennä. Nyt harmikseni treeneihin tuli melkein kolmen viikon tauko sairastelujen takia, mutta nyt viime viikolla sain oikean super startin treeneihin, kun pääsin treenaamaan Liikun personal trainerin Tiian kanssa. Tiia räätälöi minulle treenin minun omien toiveiden pohjalta ja nyt tässä postauksessa pääsen sen jakamaan teidän kanssanne osana kaupallista yhteistyötä Kuntokeskus Liikun kanssa! Tämä treeni painoittuu yläkroppaan ja se on todella tehokas. Ideana tässä on saada minun niska-hartiaseudun ongelmia kuntoon ja lisää vahvuutta yläkroppaan. Teen paljon töitä tietokoneella ja puhelimella, joten surullisen kuuluista someniska kaipaa nyt liikettä. Jostain syystä se yläkropan treeni ei ole suosikkini, mutta ehkäpä nyt tämän uuden ohjelman avulla innostuisin siitäkin enemmän. 

Treeni niska-hartiaseudulle ja tukea keskivartalolle




Lämmittely 5-8 minuuttia crosstraining. 

Treeni:

Avaavat liikkeet / lihaskuntoliikkeet

Käytimme tässä treenissä TRX -nauhoja, joilla saa tehtyä monenlaisia liikkeitä! Itse en ollut koskaan käyttänyt TRX -nauhoja, mutta vastaavanlaisia liikkeitä olen tehnyt muilla kuntoiluvälineillä.

1.  TRX - Back Row, pystyotteella 


2.  TRX Chest Press -punnerrus


3.  TRX L raise - Y avaukset hartiaseudulle


Näitä kaikkia 2-3 kierrosta ja 10-15 toistoa


Lihaskuntoliikkeet:

4.  Askelkyykky + työntö levytangolla 2x 10-12/puoli
Asetu seisomaan siten, että tangon pää ulottuu olan kohdalle. Muista vahva keskivartalon tuki. Ota pitkä syvä asken taakse. HUOMIOI polven ja varpaiden linjaus molemmissa jaloissa. Ponnista ylös ja työnnä terävästi tanko yläviistoon (olka-hartia-selkälihakset aktivoituvat)



5. Yhden käden kulmasoutu taljassa 3x 12-15

6. Pec Fly - Rinnan lähennys laitteella 2x 15 




7. A1 Half Wipes + Pulse Ups (lantion nosto välissä)
Selällään lattialla, jalat koukussa ilmassa ja puolelta toiselle käännöt. Käännöksien välissä lantion nosto.


8. A2 Painon nosto kohti kattoa + selän nipistys lattiaan (aktivoi syviä vatsalihaksia) 3x 15


A1. / A2. ovat liikepari, Suorita liikkeet peräkkäin. Tämän jälkeen pidä sarjapalautus.

Jäähdyttely 5-15 min crosstraining / soutu / ylämäkikävely (kulma 6%) selkeästi käsillä rytmittäen. 

Joko lähdet kokeilemaan tätä treeniä?
Valitettavasti emme saaneet ammattilaista kuvaamaan, mutta näistä kuvista saa hyvää osviittaa treenistä ja googlaamalla liikkeitä löytyy varmasti tarkempia videoita.

Jos etsit personal traineria Joensuun alueelta niin suosittelen ehdottomasti Tiiaa. Koko treenin ajan oli mukava ja lämmin fiilis. Pohdiskelin jo, että voisin Tiialta ottaa lisää treenejä, koska se on varmaa, että aion jatkaa treenaamista Liikulla jatkossakin. Tiiaan pääset tutustumaan käymällä Liikussa, mutta myös Tiian pian avattavian nettisivujen kautta tai instagramista @sporttiia .

Ihanaa viikonloppua!

No comments:

Post a Comment

Kiitos viestistäsi <3

CopyRight © 2019 EMMI / MUSTAVALKOISTA